Friday, November 27, 2009

SELAMAT HARI RAYA AIDIL ADHA


Assalamualaikum. Salam Blogger

Syukur ke hadrat Allah Subhanahuataala kerana hari ini diberiNya masa untuk saya mencatat sesuatu di sini.

Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar

Selamat Hari Raya Qurban. Didoakan agar semua umat Islam yang sedang mengerjakan Rukun Islam Kelima di Makkah Tul Mukarramah akan dikurniakan Haji yang Mabrur.

Juga didoakan sempena Hari Raya Qurban ini Allah akan memberi perlindungan dan keberkatan kepada semua kita.

Didoakan juga agar segala kekusutan yang berlaku di negara kita akan langsai dengan mudah dan jaya.

Dan akhirnya marilah kita bersama seluruh rakyat Malaysia agar hati-hati kita dijauhi dari segala perasaan jahat, dengki, khianat, haloba, mementingkan diri dan suku sakat kita.

Kita memohon agar setiap dari kita akan menjadi manusia yang paling jujur dan paling ikhlas. Jauhkanlah hati kita dari dipengaruhi oleh agenda persendirian (personal agenda) di dalam apa jua tugas kita. Ingat bahawa kita diutuskan olehNya adalah untuk mensejahterakan alam. Eloklah kita menjadi manusia yang tulus dan luhur dan jangan sekali-kali menjadi manusia yang suka bermuka-muka (hipokrit) kerana orang yang hipokrit adalah berdosa. Maka jauhkanlah diri kita dari rasa dengki dan iri hati dan sikap ingin menjatuhkan orang lain apatah lagi rakan dan sahabat kita.

Kita juga mohon agar hati dan sanubari kita dipenuhi dengan rasa kasih sayang, mahabbah dan sentiasa berfikiran baik terhadap satu sama lain. Kita juga berharap agar kita semua akan meletakkan kepentingan Agama, Negara dan Bangsa mengatasi segalanya. Amin

No comments:

Post a Comment