Monday, November 2, 2009

DR MAZA AKAN DISIASAT


Salam Blogger. Salam 1Malaysia

Sah Dr Maza tidak didakwa pada hari ini. Dr Maza terpaksa hadir dua kali ke mahkamah atas kebijaksanaan pengurusan JAIS.

Inilah yang NG takut dan bimbang. Dalam posting awal NG minta supaya Dr Maza didakwa dan dibicarakan atas apapun kesalahan yang dilakukan. Jika didapati beliau bersalah ambillah tindakan yang sepatutnya seperti yang disaran oleh undang-undang yang ada.

Tetapi amat malang dan memalukan Dr Maza tidak didakwapun malah pihak JAIS sendiri menjamin Dr Maza. Memang memalukan. Di mana kredibeliti JAIS yang sepatutnya menjalankan tugas mengikut lunas Islam. Apatah lagi yang mengepalai Islam di Selangor ialah PAS.

Mengikut berita yang tersebar lebih dua puluh pegawai JAIS dan mata-mata yang digunakan pada malam tadi. Alangkah membazirnya tenaga, masa dan wang ringgit. Kalau JAIS cerdik dia tak buat kerja ni. Dr Maza hanya seorang. Dia bukan penjenayah atau penjahat bersenjata. Maka tak perlulah gunakan pegawai yang begitu ramai.

Kesimpulannya nampak sangat segelintir pegawai di JAIS ni kurang cerdik. Maka bapa kepala di JAIS tolong lihat ini sebagai sesuatu yang serius. Ambil tindakan yang sewajarnya. Jangan nanti kerana sorang dua ni JAIS khasnya dan Islam amnya dijadikan bahan ketawa. Maka kalau nak ketawa tak payah lagi tengak program raja lawak, pergi saja ke JAIS kita boleh ketawa sampai pecah perut.

Apapun hanya JAIS yang tahu segalanya. Janganlah isu ni dijadikan bahan lawak, maka JAIS pastikan Dr Maza diambil tindakan akhirnya yang pasti akan membersihkan arang di muka.

No comments:

Post a Comment