Tuesday, January 5, 2010

ALLAH DAN ISLAM



Wahai seluruh umat Islam bersatulah kamu dan berpeganglah pada Tali Allah. Sesunggunya “Tiada lain ku sembah melainkan ALLAH”. Inilah seruan Ilahi dan pegangan kita semua umat Islam dan sesiapa yang memalingkan pegangan dan nawaitunya akan menerima azab yang sangat pedih.

Namun begitu di akhir zaman ini timbulnya Jukmajuk yang akan cuba menyeleweng akidah orang Islam. Demi mencapai hajat dan niat untuk menjatuhkan sahabat sebangsa dan seagama para penjahat ini akan membawa panji-panji Islam yang dibeli dari orang Yahudi untuk memesongkan akidah para sahabatnya sendiri. Inilah yang disebut dan diberi ingatan oleh Allah kepada seluruh mereka yang mengaku Islam. Dan senario ini dah berlaku sekarang di Malaysia. Ada mereka yang berilmu dan bertaraf ulamak dan pemimpin Islam yang sanggup bersekongkol dengan Yahudi untuk menjatuhkan Islam. Ini semua sanggup dilakukan demi mencapai niat dan hajat peribadi atau organisasinya. Ini semua adalah kerja orang-orang yang meletakkan kepentingan peribadi serta puak-puak dia sambil menyelesaikan dendam mereka terhadap saudara satu ukhuwah. Demi menjatuhkan pihak lawan yang satu bangsa dan satu agama orang-orang ini sanggup lakukan apa sahaja... jual Allah dia sanggup.

Ingatlah semua orang buat salah... hanya para Nabi dan sahabat sahaja yang dijamin syurga. Kita di akhir zaman tidak mendapat lesen tersebut... Maka apalah salahnya kita balik ke pangkal jalan .. buangkan sifat bongkak, ego, sombong dan tinggi diri. Letakkan kepentingan Islam mengatasi segalanya. Buangkan segala perjuangan nafsu nafsi. Ingatlah kita menghadapi saat yang paling getir. Maklumlah bahawa Islam akan terjual dan mungkin akan hilang maruah di bumi Malaysia. Maka marilah kita maaf bermaafan dan kuatkan semula akidah dan perjuangan Islam demi ALLAH. Sebagai orang Islam kita hanya ada Allah dan jika kita sanggup menjual Allah kepada musuh Allah, lu fikirlah sendiri apa status kita di sisi Allah. Sejahil-jahil orang Islam tak mungkin dia sanggup menjual Allah kepada musuh Allah.

Ingatlah orang yang memutuskan silaturrahim sesame Islam akan dilaknat apatah lagi atas dasar menyokong mereka yang jelas menentang Islam. Jangan cuba cari salah orang lain selalulah lihat kelemahan diri sendiri.

Dalam isu ALLAH ini umat Islam tidak ada pilihan lain selain bersatu dan berjuang. Jangan cuba nak lihat kurap orang lain lihatlah dulu kudis kita yang merata badan. Kalau kita asyik bercakaran orang lain yang akan berjaya.

No comments:

Post a Comment