Wednesday, December 9, 2009

SATU FITNAH ATAU KENYATAAN???


Salam 1Malaysia. Salam blogger.

Syukur hari ini dapatlah NG memuatkan satu post yang ada kaitan dengan post yang lepas.

Jika pada posting lepas NG ada menyentuh tentang perubahan yang berlaku kepada rakyat Malaysia khasnya orang Melayu maka pada hari ini NG ingin kaitkan sedikit peristiwa yang pada hemat NG ada hubungan dengan posting yang lepas.

Kononnya Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur telah mendesak YAB Dato Seri Najib, Perdana Menteri Malaysia agar menggantung tugas Setiausaha Ploitiknya Datuk Shafie Abdullah dari menjalankan tugas kerana beliau telah dituduh menyalahguna kuasa. Pada pendapat DPPWP Datuk Shafie wajar digantung daripada menjalankan tugas sejajar apa yang telah dilakukan oleh YAB Tan Sri Khalid Menteri Besar Selangor.

Dan mengikut dakwaan YB Wee Choo Keong Ahli Parlimen PKR Wangsa Maju bahawa beliau mempunyai maklumat lengkap berkait dengan isu ini. Lalu parlimen bersetuju menubuhkan sebuah Jawatankuasa Khas bagi menyiasat tuduhan terhadap Datuk Shafie.

Natijahnya, inilah yang NG tulis pada minggu lepas. Inilah suasana dan inilah keadaan yang kita takut melanda UMNO. Jika selama ini kita dianggap berandai dengan hal-hal sebegini tetapi hari ini kita disajikan dengan berita yang amat tidak patut berlaku (jika ini benar).

Inilah yang banyak dibisikkan ke telinga NG. Orang UMNO memang pelahap. Orang UMNO memang tamak dan pelbagai lagi tuduhan yang amat tidak enak didengar.

Walaupun Datuk Shafie masih belum ditahan, dibicara atau disabitkan di mahkamah namun cerita begini amat tidak sihat untuk UMNO. Cerita Datuk Shafie ini sudah tentu akan diheret panjang-panjang dan ditambah dan diadun dengan pelbagai ulam yang sudah tentu akan bertambah ramailah yang akan mereka cerita menjadi ia lebih sensasi. Semua dunia rekaan ini akan berpaksikan kepada kerja untuk memburuk dan menjatuhkan reputasi UMNO/BN.

Sekarang NG pun tidak tahu nak kata apa. Datuk Shafie bukan calang-calang orang. Beliau adalah Setpol kepada Perdana Menteri Malaysia. Beliau merupakan orang kanan dan orang kiri Perdana Menteri. Maka hal sebegini amat tidak patut berlaku. Sepatutnya beliaulah orang yang paling banyak berkorban untuk rakyat kerana setiap denyut nadi dan nafas PM beliau dapat mendengar. Sepatutnya beliaulah orang yang pertama menyahut dan melaksana seala wawasan PM bukan sebaliknya.

Maka NG berdoa agar hal ini tidak benar sama sekali. Biarlah ia menjadi sebuah dusta semata-mata. Namun UMNO/BN mesti menjadi sangat gentlemen dalam hal ini. Tolong siasat segala tuduhan yang dibuat; jika ada sedikit sahaja kesilapan yang dibuat oleh Datuk Shafie, beliau selayaknya dihukum 10000 kali ganda dari orang biasa. Dan jika beliau tidak bersalah hukum pula yang membuat fitnah dan tuduhan palsu.

Tetapi kata rang tua tiada angin takkan pokok boleh bergoyang....

1 comment:

  1. Salam.
    Harap tidak benar segala dakwaan. Jika terbukti kesahihan dakwaan,beliau perlu dihukum dan saya tidak akan simpati.

    ReplyDelete