Saturday, December 19, 2009

KERAJAAN BN HAMPIR TERSUNGKUR


Salam 1Malaysia. Salam Blogger.

Tiga hari lepas kerajaan Barisan Nasional (BN) hampir tumbang. BN amat bernasib baik kerana masih ada 66 orang ahli parlimennya yang masih setia dan mengundi menyokong usul belanjawan 2010. Maka belanjawan 2010 itu telah berjaya diluluskan dengan hanya majoriti 3 undi. Sejarah ini tak pernah terjadi di Malaysia. Namun ia terjadi zama Dato’ Seri Najib (DSN). Ini suatu tamparan hebat kepada DSN dan kumpulannya. Namun semalam DSN telah membuat kenyataan yang tegas di Copenhagen berkait dengan isu ini.

Natijahnya, seperti yang pernah disebut oleh NG di dalam posting yang lepas bahawa nampak benar TIADA KEIKHLASAN dan KEJUJURAN di kalangan ahli parlimen BN. Ini telah amat membuktikan bahawa memang benar apa yang telah kita bincangkan minggu lepas bahawa amat ramai pemimpin BN yang mementingkan diri dan suku sakatnya. Ini jelas terbukti di parlimen tiga hari lepas ketika pengundian nak dijalankan hanya 66 ahli parlimen BN (44%) sahaja yang hadir itupun kedua-dua pemimpin utama terpaksa bergegas ke parlimen setelah dimaklumkan. Jika tidak sudah tentu kerajaan BN akan tumbang kerana jika belanjawan 2010 tidak diluluskan dengan sendirinya kerajaan BN akan terbatal.

Walau bagaimanapun syabas diucapkan kepada DSN atas kenyataan beliau semalam. Semoga diharap DSN dapat melaksana kata-kata beliau tersebut kerana isu ini amat serius kerana gelagat ahli parlimen BN ini boleh menyebabkan kerajaan BN jatuh tersungkur kerana perbuatan BN sendiri.

Inilah sikap buruk yang ada pada wakil rakyat BN yang selama ini menjadi cerminan kepada rakyat jelata. Kepada puak ini janganlah cakap berdegar-degar tetapi tangan berbau tahi. Dengan kata lain sedarlah diri; mereka dipilih rakyat untuk membela rakyat bukan untuk diri sendiri; mereka dipilih rakyat untuk menjadi kuli rakyat bukan nak jadi tuan dan kalau tidak mampu menjalankan tugas sila undurlah secara suci hati dan jangan cari dosa kering.

No comments:

Post a Comment